Het donker laat mij licht ervaren

Dat wat ik wil zien dat zie ik en dat wat ik niet zie, zie ik niet en daarvan weet ik niet of ik het had willen zien of niet. Het donker laat mij de schoonheid van kunstmatig licht ervaren. De winkelstraten zijn tot non plekken geworden voor zover ze dat overdag eigenlijk nog niet waren. Leegtes met spullen gapen mij zielloos aan. In een paar seconde kan alles voorbij zijn.
De zielloze ruimtes worden kunstmatig bezield met kunstmatig licht en in deze zielloze omgeving zou mijn lichaam zo zielloos kunnen worden. Ik zou angst moeten uitzweten, en rust moeten uitstaan, dat is mij immers aangeleerd als vrouw. Mijn hoofd is gevuld door leegte, mijn hart gevuld met opwinding en ik ervaar minder angst dan in een met zielen  gevulde natuurlijk belichte straat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De Mens in al Zijn Vormen