De Hollandse droom

Ik keek...ik zag blote billen,  onthuld door een windvlaag die wilde dansen met de soepele huid van haar rok.
Ik keek...en wachtte tot één van de bekoorlijk en zorgvuldig uitgezochte hoeden zich zou laten wegdragen in de armen van de wind en zou verdwijnen in de vervaarlijk gracieuze schuimkoppen der zee. Een van hen zou die ene hoed volgen met naaldhakken zinkend in het mulle zand. Hoog gekrijs zou teniet worden gedaan door de bewegende lucht.
Ik keek en ik keek de regen uit de hemel, maar de hemel stond  niet aan mijn zijde.
De wind ook niet.
De wind mocht hun fortuin naar mij toe laten waaien en ervoor zorgen dat grote natte tongen met vloed hun ego's zouden strelen.

Ik keek en het enige wat ik nog zag waren de grote tandpasta glimlachen van hen die de gedachten hadden samen te zijn tot de dood hun scheidt.

Ik hoopte het van harte.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De Mens in al Zijn Vormen